3 نکته که زنان برای مراقبت از قلب خود باید بدانند

[ad_1]

بر اساس گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA)، بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در میان زنان آمریکایی است که یک سوم کل مرگ و میرها را شامل می شود.

به گفته کارشناسان، طی 20 سال گذشته، پیشرفت هایی در کاهش پیامدهای بیماری قلبی حاصل شده است، اما به گفته کارشناسان، کاهش عوامل خطر و مرگ و میر در زنان زیر 50 سال به کندی پیش می رود.

بر این اساس، انجمن قلب آمریکا به زنان توصیه می کند در این زمینه 3 نکته مهم را در نظر بگیرند که عبارتند از:

علائم حمله قلبی را بشناسید

عوامل خطر بیماری قلبی را بشناسید

تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از بیماری قلبی

زنان با افزایش سن مردان بیشتر در معرض فشار خون بالا هستند

علائم حمله قلبی در مردان و زنان می تواند متفاوت باشد. به گفته متخصصان قلب و عروق در مرکز میوکلینیک، درد قفسه سینه یک علامت اصلی در مردان و زنان است، اما ممکن است تنها علامت یا علامت غالب در زنان نباشد. در زنان، درد در ناحیه فک و فک که می تواند گردن را نیز درگیر کند، می تواند نشانه حمله قلبی باشد. همچنین ممکن است تنگی نفس، احساس گرما در شکم، تعریق یا حتی خستگی شدید و کسالت عمومی را تجربه کنند. زنان اغلب این علائم را نادیده می گیرند زیرا احتمال می دهند که ممکن است دچار حمله قلبی شده باشند.

2- از عوامل خطر حمله قلبی و سکته آگاه باشید. اینها شامل سن، فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا و سیگار کشیدن است. سطوح بالای کلسترول بد و تری گلیسیرید خطر ابتلا به بیماری قلبی را در مردان و زنان افزایش می دهد.

زنان با افزایش سن مردان بیشتر مستعد ابتلا به فشار خون بالا هستند، بنابراین باید از این تغییرات آگاه باشند زیرا فشار خون بالا می تواند فشار بیشتری بر قلب، عروق و کلیه ها وارد کند. همچنین خطر سکته مغزی را افزایش می دهد. زنانی که دیابت دارند یا سیگار می کشند بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند.

زنان همچنین باید از مشکلاتی مانند دیابت بارداری، فشار خون بالا در دوران بارداری یا زایمان زودرس آگاه باشند، زیرا این موارد می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را در مراحل بعدی زندگی افزایش دهد.

خطر بیماری قلبی را کاهش دهید. برای کمک به پیشگیری از بیماری قلبی، عواملی مانند فشار خون، کلسترول و قند خون را کنترل کنید. علاوه بر این، فعالیت بدنی روزانه، رژیم غذایی سالم، کاهش وزن و ترک سیگار از دیگر عوامل مهم در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی است.

کارشناسان می گویند ماندگارترین تغییر اغلب با چیزهای کوچک شروع می شود. فقط 10 دقیقه پیاده روی یا فعالیت روزانه می تواند خلق و خوی شما را تقویت کرده و یک عادت سالم ایجاد کند. همچنین غذاهای فرآوری شده را با غلات کامل، میوه ها یا سبزیجات جایگزین کنید و روغن زیتون را به روغن های هیدروژنه ترجیح دهید که همگی به حفظ سلامت قلب کمک می کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.