یک مکانیسم نظارت میدانی برای مشاغل آنلاین ایجاد کنید



رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ماه گذشته شکایت مردم از فروشگاه های اینترنتی افزایش چشمگیری داشته است، گفت: باید سازوکاری برای نظارت میدانی بر کسب و کارهای اینترنتی و سایر حوزه ها وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، متن پیام مجتبی توانگر نماینده تهران به وزیر صنعت معدن و تجارت به شرح زیر است:

«آقای فاطمی امین عزیز
وزیر محترم صنعت معدن و تجارت و رئیس شورای عالی نظارت بر اصناف

سلام و درود

با توجه به حقایق دریافتی، تعداد شکایات فروشگاه های اینترنتی در یک ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته است. نقض بازخورد اجتماعی تأثیر نامطلوبی بر پذیرش اجتماعی خرید آنلاین دارد و در میان مدت، محبوبیت کسب‌وکارهای آنلاین را کاهش می‌دهد. در این راستا و برای مدیریت ریسک‌های اقتصاد دیجیتال، موارد زیر برای ارائه یک ضرورت مناسب مورد استناد قرار می‌گیرد:

1- با نزدیک شدن به سال نو و افزایش تمایل به خرید از سوی هموطنان، لازم است سازوکارهایی برای نظارت میدانی بر فعالیت های کسب و کار آنلاین و همچنین در سایر زمینه ها آماده شود. در صورتی که ثابت شود سهل انگاری و سهل انگاری صنف مربوط به رسیدگی به تخلفات است، لازم است طبق ماده 55 قانون نظام صنفی در مورد برخورد با متخلفان و یا نحوه برخورد با آنها توضیح داده شود.

2- از بررسی شکایات دریافتی می توان نتیجه گرفت که چرخه تحویل بسته های ارسالی به محل نارضایتی اجتماعی تبدیل شده است. ضمن یادآوری اینکه ارسال بسته‌ها بخشی از چرخه خرید آنلاین است، این وظیفه فروشگاه‌های اینترنتی است که سازوکار مناسبی را برای اطمینان از صحت تحویل بسته آماده کنند. برنامه وزارتخانه مسئول مستقیم این موضوع چیست؟

3- خرید محدود به پرداخت آنلاین نیست و تمامی روش های پرداخت (آنلاین، حضوری، کیف پول و …) باید در اختیار خریدار باشد. این امر نه تنها باعث افزایش اعتماد جامعه به خرید اینترنتی می شود، بلکه مسئولیت فروشگاه های اینترنتی را نیز کاهش می دهد. وی افزود: برنامه شما به عنوان رئیس شورای عالی اصناف در این زمینه چیست؟

انتهای پیام/



Source link

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Uncategorized

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.