گلایه عضو شورای شهر از افزایش ۲۴ درصدی بودجه ۱۴۰۱ حمل و نقل شهرداری تهران

[ad_1]

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از افزایش ۱۰۲ درصدی حوزه فرهنگی و تنها ۲۴ درصدی حوزه حمل و نقل در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران گلایه کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی در مخالفت با لایحه ۵۶ هزار و ۸۰۰ میلیاردی شهرداری تهران گفت: وقتی درباره سیاست‌های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران بحث می‌کردیم به دوستان گفتم که بحث نکنید و وقت خودتان را صرف بررسی بودجه کنید و ببینید این سیاست‌ها در بودجه هست یا نه و حالا صفحه اول لایحه را نگاه کنید که سیاست‌های ابلاغی شورا در ارز سیاست‌های شهرداری آمده است و دوستانمان در شهرداری اگر به این سیاست‌ها عمل نمی‌کنند حداقل شکل ظاهر را حفظ می‌کردند چرا که این سیاست‌های ابلاغی شورا کن لم یکن است.

وی با بیان این‌که این بودجه ۵۶ هزار میلیاردی قابل تحقق نیست، اظهار کرد: دوستانمان در شهرداری اعلام کردند که حداکثر تا پایان سال جاری می‌توانند ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد تحقق کنند و زمانی که می‌خواستند بودجه سال جاری را اصلاح کنند می‌گفتند که این بودجه غیرمنطقی و سیاسی است و به همین دلیل ۴۷ هزار میلیارد تومان را به ۳۷ هزار میلیارد تومان کاهش دادند، اما می‌بینیم که منابع بودجه سال آینده غیرمطمئن و ناپایدار است چرا که ۵۰ درصد این بودجه از درآمدهای ناشی از شهرسازی پیش‌بینی شده و حتی اگر دوستانمان صرفا در چارچوب طرح تفصیلی و قانون عمل کنند این درآمد ناپایدار تلقی می‌شود و این در حالی است که ما در سیاست‌های بودجه گفته بودیم که باید درآمدها به سمت پایدار شدن برود و این چه بودجه‌ای است که ۵۰ درصدش از محل ناپایدار است و تازه شهرداری گفته است که چهار لایحه به شورا داده و اگر آنها تصویب شوند از محل آن ۵۰ درصد کسب درآمد می‌کنند.

وی با بیان این‌که بودجه دولت ۲۹ درصد رشد داشته اما بودجه شهرداری بیش از ۵۳ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: شهرداری بر روی یکی از منابع درآمدی عنوان زیبایی تحت عنوان مولدزایی املاک و دارایی‌ها گذاشته در حالی که این چیزی جز فروش املاک مسکونی و تجاری شهرداری نیست و مشتریان این املاک تنها پیمانکاران طلبکار هستند که از این استقبال می‌کنند و این چیزی جز روی آوردن به فروش ملک و املاک نیست که این هم درآمد پایدار تلقی نمی‌شود.

وی با بیان این‌که درآمدهای زیادی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: خود شهرداری اعلام کرده که تنها دو سازمان درآمد داشتند و به حساب خزانه ریختند حالا چه‌طور یک سازمانی که امسال کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باید برای سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند.

وی با بیان این‌که به اذعان همه اعضای شورا و مدیران شهری مهم‌ترین چالش امروز ما حمل و نقل است که همه از آن احساس خطر می‌کنند، تصریح کرد: ما شب که می‌خوابیم دعا می‌کنیم که حادثه‌ای در مترو رخ ندهد و همه ما گزارش مدیرعامل مترو را شنیدیم که چقدر نگران بود و استرس داشت، اما متاسفانه می‌بینیم که اصلا بودجه حمل و نقل متناسب با افزایش ۵۳ درصدی بودجه نیست، به طوری که سهم حمل و نقل تنها ۲۴.۵ درصد است و نسبت به بودجه سال جاری نیز این درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: ما مصوب کردیم که حداقل باید ۴۰ درصد از بودجه شهرداری به سمت عمران و توسعه برود اما می‌بینیم که سهم عمران ۳۵ درصد است اما در عوض سهم بودجه اجتماعی و فرهنگی ۵۶۸۶ میلیارد تومان است که ۱۰۲ درصد افزایش داشته است و اصلا متوازن و متناسب نیست و نباید به هیچ عنوان این بودجه ۵۶ هزار میلیاردی را تصویب کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد آخوندی در واکنش به این تذکر گفت: سهم بخش‌ها در حال بررسی است و این سهم‌های هر حوزه شهرداری در شورا بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: مدیریت شهری لایحه بودجه را فرستاده و عنوان کرده است که می‌خواهد از این محل‌ها کسب درآمد کند و حالا باید به آنها فرصت دهیم که به همه اعضای شورا بگویند که چه کارهایی می‌خواهند بکنند که این درآمدها کسب شود.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.