مشاوره “روانشناسی” برای داوطلبان امتحان نهایی

[ad_1]

یک روانشناس با اشاره به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد از فردا تا جمعه هفته جاری و با تاکید بر اهمیت خونسردی داوطلب در زمان برگزاری آزمون، از متقاضیان نام برد.عضو: غلبه بر شما آرامش خود را با تکنیک هایی مانند بستن چشم و نفس های عمیق کشیدن

شبنم طلوعی در گفت وگو با ایسنا، مشاوره روانشناسی برای آماده سازی داوطلبان برای آزمون کارشناسی ارشد و صحبت در مورد نحوه مدیریت استرس امتحان: استرس می تواند بسیار کم یا صفر درصد، متوسط ​​یا بسیار زیاد یا همان 100 درصد تمام دوره های حساس زندگی برای افراد باشد. است و مطمئناً وقتی این نرخ صفر درصد باشد، انگیزه و انگیزه فرد برای انجام فعالیت خاموش می‌شود و اگر صد درصد باشد، استرس بیش از حد باعث می‌شود که فرد به طور کلی از کار دست بکشد.

این روانشناس با تاکید بر اینکه در هر فعالیتی و در تمام مراحل مهم زندگی اعم از تست زنی و کنکور باید مقداری استرس وجود داشته باشد، افزود: بنابراین نباید همیشه نگاه بدبینانه ای به “استرس” داشته باشیم.

وی همچنین گفت: در بسیاری از موارد ترس و استرسی که فرد برای کنکور تجربه می کند به سبک زندگی و خانواده خاص او برمی گردد، به این معنا که گاهی خود فرد یا خانواده باید از افرادی که از توانش خارج هستند انتظار داشته باشد. او همین بود و در نهایت این استرس از حالت عادی به صفر یا صد درصد تغییر کرد.

طلوعی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم حفظ خونسردی نسبی داوطلبان قبل از شروع آزمون، ارائه تکنیک هایی در این زمینه و اشاره به داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد بیان کرد: شدت بر عزت نفس شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، جملات منفی مانند “من هیچ خواهم شد” کلمات خودخواهانه ای هستند که تمام عزت نفس شما را از بین می برند. در این زمینه باید به جای آن از جملات مثبتی مانند «تمام تلاشم را کردم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیرم» استفاده کنید.

این روانشناس همچنین با اشاره به اثرات منفی خودپنداره «اشتباه» می گوید: داشتن خودپنداره «اشتباه» نیز برای روان بسیار سمی است. تصور عموم مردم این است که وقتی خودپنداره نادرست و بسیار بالا باشد، افراد پیشرفت مضاعف می کنند، در حالی که برخلاف تصور عمومی از تصورات غلط و انتظار این است که همه در هر زمینه عالی هستند و باید 100 امتیاز بگیرند. % موفقیت؛ در نهایت استرس فرد بیشتر می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره تاثیر منفی فشار خانواده بر افرادی که در کنکور موفق عمل می کنند، توضیح داد: لازم است هم خود فرد و هم خانواده او بدانند که موفقیت در زندگی هر فرد فقط به کسب نمره خوب محدود نمی شود. در کنکور

به گفته طلوعی، بهتر است داوطلبان در روز امتحان از لباس‌های راحت و تکنیک‌هایی مانند «آرام‌شدن» و تنفس عمیق استفاده کنند تا در امواج موجی به آرامش برسند.

این روانشناس همچنین به شرکت کنندگان در آزمون یادآوری می کند که به راه هایی برای جلوگیری از استرس احتمالی امتحان فکر کنند: اگر استرس امتحان بر شما غلبه کرد، یک مداد را به مدت پنج دقیقه روی میز خود بگذارید، چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید تا بتوانید. آروم باش. بیابید و با آرامش به آزمایش ادامه دهید.

وی همچنین با بیان نگرانی هایی از جمله عدم قبولی برخی از داوطلبان در کنکور و یا ورود به دانشگاه های برتر خاطرنشان کرد: داوطلبان باید قبل از دیدن نتایج مطالعاتی خود چندین ماه بدانند، بنابراین در آزمون شما باید تمام تلاش خود را بکنید. تمرکز کنید تا آرام بمانید آنها برخورد نمی کنند. پس از اعلام نتایج، البته کسانی که هدف دارند طرح را پیگیری می کنند، پذیرفته شدگان به تحصیل و ثبت نام ادامه می دهند، پذیرفته نشدگان نیز برای تحصیل مجدد برنامه ریزی می کنند. کمبود انرژی برای بررسی مجدد در سال آینده نشان می دهد که داوطلبان هدفی ندارند و این افراد باید در جهت اهداف خود تلاش کنند.

طلوعی در پایان سخنان خود افزود: به سوی آزمونی مانند کنکور علاوه بر اینکه نیاز به انگیزه دارد، محرک اصلی حرکت انسان است. نیاز به حمایت دارد تا افراد بتوانند رشته خود را پیگیری و اصلاح کنند و در صورت لزوم تغییر رشته دهند تا در کنکور سال آینده موفق شوند. بنابراین حمایت خانواده از داوطلبان شرکت کننده در کنکور بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.