لزوم تسهیل دسترسی تولیدکنندگان ایرانی به بازارهای جهانی

[ad_1]

مدیرعامل موسسه توسعه صادرات یکی از راه های تحقق این شعار را تمرکز بر بازارهای خارجی و دسترسی به بازار جهانی دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر ذاکری با تاکید بر شعار امسال مقام معظم رهبری گفت: امروز نقش نیروهای نخبه در کشور آشکارتر شده است و موسسه توسعه صادرات با تکیه بر نیروهای نسل جوان نخبه قصد دارد گام مهمی در جهت توسعه بردارد. صادرات کشور.» از آنجایی که شعار امسال تولید، اشتغال و دانش بنیان است، باید توجه داشت که یکی از راه های رسیدن به این شعار، هدف گذاری بازار خارجی و دستیابی به بازار جهانی است.

وی با اشاره به مشکلات تولید داخل گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولید داخل با ظرفیتی کمتر از ظرفیت تولید اولیه فعالیت می کنند. از سوی دیگر، دغدغه تولید، تولیدکنندگان را به خود مشغول کرده تا جایی که زمان و نیروی کار کافی برای پرداخت هزینه صادرات و بازارهای خارجی را ندارند. بنابراین، مجموعه هایی با کمک سیاست گذاران کلیدی در این زمینه برای تسهیل دسترسی به بازارهای جهانی برای تولیدکنندگان ایرانی مورد نیاز است.

مدیرعامل موسسه توسعه صادرات در دعوت از دستگاه های دولتی برای حمایت همه جانبه خاطرنشان کرد: توسعه صادرات می تواند نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه کشور ایفا کند و باعث شود که امروزه دیگر صادرات به شرکت های بزرگ محدود نشود. منابع انسانی و مالی «در عوض شرکت های کوچک و متوسط ​​و حتی استارت آپ ها با حضور در شبکه های ارتباطی مختلف از بازارها و فرصت های موجود در بازار بین المللی بهره می برند.

ذاکری در پایان افزود: نمایشگاه اینوتکس فرصت مناسبی برای مجموعه «اتیسا» است تا دستاوردها و شایستگی های خود را با سیاست گذاران مسئول در بخش بازرگانی و دست اندرکاران صنعت، تولیدکنندگان علاقه مند به تولید به اشتراک بگذارد و از آنها در حوزه کاری خود حمایت کند. این گروه امیدوار است که این سرویس را بیشتر به یک سیستم مشاوره آنلاین برای شرکت های صادراتی تبدیل کند تا عملیات خود را انجام دهند. تحقیقات اولیه بازار.

دکتر مهدی علیزاده; مدیر تحقیق و توسعه اتاق فکر گفت: امروز در راستای چشم انداز 20 ساله کشور باید از همه توان برای اعتلای جایگاه ایران استفاده کنیم و از این رو صادرات یکی از نکات کلیدی است که این کشور می تواند با سرمایه گذاری مناسب درآمد قابل توجهی کسب کنید.»

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از سرمایه های کشور می تواند به دلیل انتخاب نامناسب محصول و کشور مقصد به هدر برود و یا با انتخاب بهتر منجر به سرمایه گذاری بیشتر شود که انتظار می رفت به دلیل نداشتن دانش و تجربه فرصت بهینه ای بود. ناپدید شده است. تیم فعلی متشکل از نخبگان دانشگاهی آماده است ساعت ها به تحقیق و بررسی شرایط مختلف صادراتی بپردازد تا با همکاری شرکت ها، شرکت های دولتی و خصوصی، به یک رویداد مهم دست یابد.

به گزارش ایسنا، موسسه توسعه صادرات ایران (اتیسا) در سال 1400 در دانشگاه علم و صنعت ایران با هدف ایجاد شبکه ای از محققان، فعالان و سیاست گذاران و ظرفیت صادرات تاسیس شد.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.