شرکت های توزیع مواد غذایی، چالش ها و فرصت ها

[ad_1]

همه ما از این واقعیت آگاه هستیم که نیاز اساسی انسان برای بقا، غذا است. مشکلی نیست، ما نمی توانیم غذا را از سبد خرید خود برداریم. بنابراین واضح است که کمترین دغدغه یک شرکت پخش مواد غذایی، بقای مشتری یا ایجاد بازارهای مشتری است. این تمام ماجرا نیست. از این منظر است که بسیاری از مردم را به راه اندازی شرکت های توزیع مواد غذایی تشویق کرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعیه پخش سیما در حالی که فعالان تجربه مدیریت دارند شرکت پخش، این یک تله ذهنی برای مبتدیان محسوب می شود. یک مثال ملموس اندازه صنعت توزیع مواد غذایی است. فقط به این فکر کنید که یک مدیر فروش روزانه چقدر اطلاعات دارد، از جمله انواع مواد غذایی و برندها و تنوع ذینفعان، تولیدکنندگان بزرگ و کوچک و زنجیره ای از یک طرف. ذخیره به یک خرده فروش کوچک. مدیریت بازاریابی و برخورد با بازاریابان توزیع مویرگی را نیز به آن اضافه کنید که یکی از بزرگترین چالش ها در هر سطحی از کسب و کار است.

آقای قلی زاده یکی از فعالان برجسته در عرصه مدیریت شرکت پخش است که سابقه 13 ساله در عرصه های مختلف صنعت پخش و پخش مواد غذایی دارد. ما در درک تجربیات و چالش های توزیع کالا در داخل به آنها خواهیم پیوست.

شرکت های توزیع مواد غذایی، چالش ها و فرصت ها

روش های رایج توزیع مواد غذایی در جهان چیست؟

دو سیستم توزیع در دنیا وجود دارد که معتبرترین شرکت ها هستند توزیع مواد غذایی، از آنها استفاده کن. یکی از این سیستم ها سیستم پخش کلاسیک است. در این روش معمولا تولیدکنندگان مواد غذایی با چند عمده فروش مواد غذایی یا شرکت های مستقل توزیع مواد غذایی قرارداد می بندند و محصولات خود را برای آنها ارسال می کنند. به عبارت دیگر، در توزیع کلاسیک، تولیدکنندگان در بخش توزیع شرکت نمی کنند و نقش مستقل خود را در زنجیره تامین حفظ می کنند.

سیستم دوم، کمی مدرن تر، سیستم انتشار مویرگی است. اصولاً سیستم مویرگی تحویل غذا به این صورت عمل می کند که سازنده با راه اندازی واحد توزیع و پخش، محصول را مستقیماً به دست مشتری می رساند. به این ترتیب واسطه ها حذف می شوند و تولیدکننده می تواند قدرت رقابت خود را با رقبا افزایش دهد. البته این تمام ماجرا نیست. با این سیستم فکر می کنید چرا این همه شرکت روش توزیع کلاسیک را انتخاب می کنند؟!

واضح است که توزیع مویرگی نیازمند زیرساخت هایی از جمله منابع انسانی، انبارداری، مدیریت بازاریابی و فروش و … است که برای شرکت های کوچک رویکرد معقولی نیست. بنابراین به نظر می رسد با وجود این موانع، استقلال صنعت توزیع حفظ شود. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که حتی بسیاری از شرکت های بزرگ مواد غذایی داخلی نیز چالش های راه اندازی واحدهای توزیع را نمی پذیرند. دلیل این امر نیز روشن است. همانطور که می دانید توزیع کالا مستلزم تجربه حضور و ارتباط نزدیک با مشتریان است که معمولا در شرکت های تولیدی اینگونه نیست. از سوی دیگر ترس از ورود به بازار و غلبه بر ریسک بازگشت سرمایه یکی دیگر از موانع این شرکت ها در ورود به حوزه توزیع مواد غذایی است.

به نظر شما به عنوان مدیر یک شرکت پخش مواد غذایی، چالش اصلی پیش روی این صنعت چیست؟

فکر می کنم لازم به ذکر است که هیچ مانعی برای رشد یک کارآفرین وجود ندارد، اما بزرگترین چالش هر کسب و کار در کشور را می توان وجود سازمان های اداری پیچیده، پیچیدگی در صدور مجوز، نظارت، قوانین رقابت در بازار و … دانست. موانع جدی تامین مالی توسط بانک ها نیز یک عامل بازدارنده موثر برای صنعت توزیع مواد غذایی است. راه اندازی شرکت پخش مستلزم سرمایه زیادی است و بیشتر این سرمایه در دنیا توسط بانک ها تامین می شود. این در حالی است که بانک‌های فعال در کشور اغلب مانع بزرگی بر سر راه کارآفرینان می‌شوند، یعنی پرداخت تسهیلات در ازای سپرده‌های کلان در بانک‌ها یا دریافت سودهای کلان از بانک‌ها، تسهیلات گیرندگان. با این فرمول چگونه می توان با سرمایه اولیه بالا کسب و کاری راه اندازی کرد؟!

در شرکت صدا و سیما، وظیفه ما پشتیبانی کامل از استارتاپ ها و همچنین شرکت های دانش بنیان برای توزیع و صادرات محصولات به سراسر کشور است. سیاست شرکت صدا و سیما حمایت از تولید داخلی است و در حوزه تولیدات دانش بنیان بهترین پیشنهادات همکاری را به این شرکت ها ارائه می دهیم.

تجربه و دانش شما در مدیریت شرکت ایما پخش

صنایع غذایی یکی از صنایع استراتژیک هر کشوری است که اشتغال زایی بالایی برای کشور ایجاد می کند. شرکت های پخش مواد غذایی نیز نقش محوری در معرفی و معرفی محصولات به مصرف کنندگان دارند. در طول دو دهه فعالیت خود در صنعت توزیع مواد غذایی و بهداشتی، ما همیشه استراتژی سود متقابل را دنبال کرده ایم تا تولیدکنندگان بتوانند به حیات خود ادامه دهند و مصرف کنندگان بتوانند محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت دریافت کنند.

شرکت پخش ایمادر حال حاضر در اکثر استان‌ها مانند تهران، البرز (کرج)، اصفهان… نمایندگی‌های توزیع مواد غذایی ایجاد شده و آماده عقد قرارداد با شرکت‌های معتبر تولیدی و همچنین شرکت‌های دانش‌آموز می‌باشند.

انتهای گزارش تبلیغاتی

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.