زائر سرای رضوی نمونه ای از ارائه خدمات با کیفیت به زائران است

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی توسعه امکانات رفاهی برای استقبال از زائران را از دغدغه های مهم تولیت این معبد دانست و گفت: تکمیل و افتتاح فاز دوم معبد، معبد رضوی و افزایش ظرفیت انبارها زائران حضرت رضا (ع) نمونه ای از ارائه خدمات با کیفیت به زائران هستند.

ملک رحمتی دیروز 17 اسفندماه در مراسم افتتاحیه فاز دوم معبد رضوی گفت: یکی از الزامات آستان قدس رضوی این است که همیشه بهترین خدمات را به بیشترین زائران ارائه کنیم و افتخار می کنم که بتوانیم ارائه بهترین خدمات به عاشقان بیشتر.» تقدیم امام هشتم.

وی ادامه داد: پروژه معبد رضوی نمونه بارز ارائه خدمات با کیفیت امام رئوف به میهمانان است که در سه فاز تعریف شده است. فاز اول در قالب 12 بلوک تاکنون پذیرای زائران بوده و اکنون در فاز دوم با ساخت و افتتاح چهار بلوک جدید حدود یک سوم ظرفیت اسکان موجود اشغال شده است.افزودن و ساخت فاز سوم معبد رضوی در سال 1401 شروع به کار کرد.

سامانه 1460 برای تسریع و تسهیل زیارت خدمت می کند

رحمتی یکی دیگر از نکات قابل توجه آستان قدس رضوی را تسریع و تسهیل در امر خدمات رسانی عنوان کرد و افزود: از جمله خدمات آستان قدس رضوی ارائه خدمات سریع و قابل دسترس برای زائران امام هشتم، معرفی سال 1460 بود. سیستم ملی با شروع به کار، همه در هر نقطه از ایران اسلامی می توانند خدمات مورد نیاز خود را در محل دریافت کنند، در شهر زیارتی بمانند و زائر رضوی را در اسرع وقت و به راحتی انجام دهند.

رایگان برای زائران، کمترین هزینه برای عموم

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بخشی از ظرفیت دو مجتمع زائر سرا و زائرسرا رضوی به ارائه خدمات رایگان به زائران و زائران کم بضاعت از سراسر کشور اختصاص دارد. شهر مشهد می تواند با کمترین هزینه از خدمات و امکانات آن بهره مند شود.

رحمتی ادامه داد: شناخت زیارت متعالی از دیگر اهداف مهم آستان قدس در خدمت رسانی به زائران حضرت رضا (ع) است و در این راستا علاوه بر ارائه خدمات رفاهی، ترویج فرهنگ اسلامی و سیره رضوی به عنوان یک جامعه کامل است. پکیج علاقه خاصی به ارائه خدمات در زمینه های اقامتی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی دارد.

وی افزود: آستان قدس رضوی با اتکا به ظرفیت همه مجموعه های خود در نظر دارد تا مقوله زیارتی «از مبدأ تا مبدأ» را انجام دهد و در این راستا 21 مجتمع میانی با رویکرد خدمات رسانی و تسهیل زیارت ساخته شده است. در مجموع شامل زائرسرا و زائرسرا رضوی و 21 مجتمع خدماتی در مسیر مشهدالرضا (ع) آستان قدس رضوی با ظرفیت حدود 6000 نفر تولید شد.

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: ساماندهی و پذیرایی از زائران امام هشتم (ع) توفیقی است که نصیب همه خادمان و خادمان شده است. سایه حضرت رضا (ع) تا ما بهترین فرصت را داشته باشیم.» به اکثر زائران خدمات رسانی می کند و زائران پس از تجربه زیارت با هوشیاری کامل و دستان مورچه ها به خانه های خود باز می گردند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.