دلایل افزایش قیمت در بازار قطعات خودرو

[ad_1]

سخنگوی انجمن صنفی ماشین آلات و قطعات خودرو نیز تاکید کرد: بازار قطعات خودرو کمبود ضربه گیر (به جز یک مورد (که بخشی از طرح وزارت صمت برای جمع آوری قطعات یدکی) تقلبی از بازار است) ندارد. با تایید افزایش قیمت قطعات یدکی، افزایش دستمزد و روند صعودی قیمت کلیه کالاها و خدمات در سال جدید (طبق رویه سالانه) را اعلام می کند.

به گزارش ایسنا، برخی گزارش ها از کمیاب شدن برخی قطعات یدکی در بازار خبر می دهد و این یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت قطعات و لوازم خودرو در بازار است.

در همین راستا سید مهدی کاظمی در گفت وگو با ایسنا ضمن تکذیب کمبود لوازم یدکی، افزایش قیمت لوازم یدکی را تایید کرد و گفت: قطعات بی کیفیت همچنان در بازار موجود است اما در یک مورد بازار مشکلی در مورد شناسه محصول در بخش “شوک” وجود داشت.

سخنگوی اتحادیه ماشین آلات و قطعات خودرو به اجرای طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در خصوص مبارزه با قاچاق و تقلب در قطعات خودرو وی تصریح کرد: 15 فروردین ماه که دو باتری پرمصرف و یک ضربه گیر در گام اول این طرح قرار گرفت، وزارت صمت از اتحادیه قطعه درخواست کرد 53 قلم کالا با شناسه کالا داشته باشد. در ابتدا دو کمک فنر و یک باتری خودرو مورد آزمایش قرار می گیرند. باطری که زیر نظر اتحادیه فروشندگان باتری سازماندهی شده است مشکلی ندارد، اما با کمک فنرهای وابسته به انجمن قطعات یدکی کمی مشکل دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه ما همیشه موافق شفافیت هستیم، گفت: هر گونه همکاری با وزارت صمت در اجرای این طرح انجام شده، اقدامات زیادی انجام شده و جلساتی نیز انجام شده است، جلسه همچنان در حال برگزاری است و نتایج خوبی هم دارد. به دست آمده اند؛” اما فشارهایی که بازرسان اتاق بازرگانی، وزارت صمت و سازمان تعزیرات در روزهای ابتدایی اجرای طرح بر همکاران ما وارد کردند و با توجه به اینکه زمان کافی برای تعیین هویت بخش و ادارات وجود نداشت. همکاران ما عدم آشنایی کامل با سیستم، باعث ایجاد برخی مشکلات می شود.

آقای کاظمی تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم وزارت صنعت و تجارت تا پایان نیمه اول سال جاری فرصتی برای همکاران آشنا به روند کار، نمایندگان و مسئولان سازمان توسعه تجارت ایجاد کند تا در جلسات آموزشی شرکت کنند. آموزش برای اتحادیه های کارگری. ، حل مشکلات و شناسایی شناسه های محصول برای شناسایی کمک فنرها; اما فشارهای زیادی باعث تشنج بازار و کمبود دستیار در بازار شده است.

سخنگوی اتحادیه قطعات و ماشین آلات خودرو گفت: این مهم است که اگر در روزها و ماه های آینده نتوانیم با واحد صمت تماس بگیریم تا زمانی که مشکلات حل شود، موضوع، پشتیبانی فنی را در این زمینه ارائه خواهیم کرد. کشور برای سه ماه آینده. زیرا واردکنندگان ما چون هنوز تصمیمی برای وارد کردن کمک فنر ندارند اقدام به واردات آن نکرده اند. اما در بازار انواع دیگری از قطعات یدکی وجود دارد و هیچ کمبودی وجود ندارد.

افزایش قیمت لوازم یدکی به دلیل افزایش دستمزدها

این مقام صنفی در رابطه با افزایش قیمت لوازم یدکی اضافه کرد: هر ساله در ابتدای سال نه تنها لوازم یدکی بلکه تمامی کالاها و خدمات افزایش قیمت پیدا می کنند. اما امسال نیز با سال های گذشته تفاوت دارد، بحث عبور از افزایش حقوق 57 درصدی است. دولت و وزیر کار به یکباره تصمیم گرفته اند این افزایش قیمت ها را در نظر بگیرند. حال سوال اینجاست که آیا تولیدکنندگان، فروشندگان و واردکنندگان کارگر دارند؟ بدون هزینه آب، برق و مالیات؟ همه اینها هزینه ای است برای تولیدکنندگان و فروشندگان که امسال با افزایش دستمزدها از افزایش قیمت معمول هر سال فراتر رفته و به همین دلیل نمی توانند قیمت های سال گذشته را ارائه کنند. کلاس قطعات یدکی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مهندس کاظمی در پایان گفت: با توجه به موارد فوق، با توجه به این افزایش قیمت و همچنین افزایش عوارض گمرکی، قیمت قطعات تولید داخل را افزایش داده ایم اما قطعات یدکی وارد نشده است. در حال حاضر قطعات یدکی موجود در بازار افزایش قیمت چشمگیری نداشته اند. هزینه های حمل و نقل، انبارداری و امثال آن نیز افزایش می یابد و مطمئناً بر قیمت قطعات تازه وارداتی تأثیر خواهد گذاشت. البته افزایش قیمت قطعات داخلی بیش از این پنج درصد خواهد بود.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.