آیا ورزشکاران باید بیشتر میوه بخورند یا سبزیجات؟

[ad_1]

از آنجایی که میوه حاوی مقدار زیادی قند است، به ورزشکاران توصیه می شود که به سبزیجات سبز رنگ بیشتر از میوه ها توجه کنند.

به گزارش ایسنا، برخی افراد عادت دارند از بیشترین مقدار میوه در وعده های غذایی روزانه خود استفاده کنند تا کمتر غذا بخورند یا میزان چربی و سموم بدن را کاهش دهند و همچنین وزن خود را کاهش دهند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که میوه قند زیادی دارد و قند اضافی می تواند به مرور زمان تری گلیسیرید (چربی) را افزایش دهد و عامل کبد چرب شود.

بر اساس این مقاله که توسط محبوبه عسکری، متخصص تغذیه ورزشی تهیه و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، ورزشکاران نباید میوه را در وعده های غذایی خود جایگزین کنند و می توانند از سبزیجات بیشتری در وعده های غذایی خود استفاده کنند.

زیاده روی در مصرف میوه ها و سبزیجاتی که کالری و قند کمتری نسبت به میوه ها دارند و اگرچه از نظر مواد مغذی یکسان نیستند، اما از این نظر با هم برابر هستند، توصیه نمی شود.

میوه حاوی قندهای ساده ای مانند گلوکز و فروکتوز است که در دراز مدت مقاومت بدن را در برابر ترشح انسولین افزایش می دهد و منجر به اضافه وزن و دیابت نوع 2 می شود.

از طرفی قند ساده موجود در میوه باعث افزایش ناگهانی قند خون و ترشح بیش از حد انسولین و کاهش قند خون و احساس گرسنگی می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.