آمادگی راه آهن جنوب برای راه اندازی «اتوبوس راه آهن» در اهواز

[ad_1]

ایسنا/ خوزستان مدیرکل راه آهن جنوب گفت: بزرگترین مشکل راه آهن خوزستان برخورد خودروهای ریلی با عابرین پیاده و خودروهای جاده ای است که برای جلوگیری از این حوادث می توان در شهرها دیوار کشی کرد یا شرایط حفاظتی دیگری ایجاد کرد.

عبدالکریم درویش زاده در پنجاه و یکمین جلسه مجمع مسلمانان اهواز که امروز (21 اردیبهشت) برگزار می شود، گفت: راه آهن جنوب رتبه چهارم کشور را در حمل و نقل بار و مسافر دارد. در سال های اخیر محموله ها را از کمتر از 5 میلیون تن به حدود 11 میلیون تن رسانده ایم و این روند امسال و سال های آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هم اکنون سه قطار مسافربری به مقصد تهران، دو قطار مسافربری به مقصد مشهد و 10 قطار داخلی در مجموعه راه آهن جنوب به مردم خدمات رسانی می کنند. قطارهای حومه ای خدمات خوبی به ساکنان ارائه می دهند و هزینه های سفر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: ساخت بزرگترین انبار تعمیرات لکوموتیو اهواز در حال انجام است و حدود 98 درصد پیشرفت واقعی دارد. اجرای پروژه راه آهن دو خطه اهواز – اندیمشک به طول 140 کیلومتر با 240 میلیارد تومان و پروژه اهواز – بندر امام به طول 110 کیلومتر و اعتبار 132 میلیارد تومانی از پروژه های در دست انجام است. . البته بخشی از پروژه بندر امام حدفاصل میاندشت تا سربندر به طول 81 متر آغاز شده و با سرعت 160 کیلومتر در ساعت در حال سرویس دهی است که افتتاح این قطعه بیش از 2 میلیون تن را به همراه داشته است. انتقال بیلت از شرکت فولاد خوزستان به بندر امام (خارج) با قیمتی بسیار کمتر از جاده ای.

وی بیان کرد: با افتتاح سایر پروژه های دو خطه به ویژه کمربندی بندر امام، قطارهای باری در اهواز تردد نمی کنند.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: پروژه های سربندر، شادگان و خرمشهر نیز در دست اقدام است و مناقصه فاز یک در منطقه سربندر برای فولاد شادگان در حال انجام است. پروژه مسیر شلمچه – بصره و اهواز به ایذه و اصفهان نیز از جمله پروژه های در دست پیگیری است.

درویش زاده با اعلام آمادگی برای همکاری با شهرداری اهواز، گفت: پس از ارائه پیشنهاد ریل باس، بلافاصله کار طراحی و تحقیقات آغاز شد و 10 ایستگاه در این خصوص شناسایی شد و تصمیم گرفته شد که ایستگاه ها توسط شهر ساخته شود. و اینکه ریلباس از راه آهن نیرو بگیرد.» در کمتر از یک هفته ریل باس به اهواز اختصاص یافت و هفته بعد ایستگاه قدس در اهواز و کارون به بهره برداری رسید. اتوبوس های ریلی دو ماه کار کردند اما به دلیل نبود زیرساخت و مسافر متوقف شدند.

وی افزود: جلسات زیادی برای تعیین سکوها و نقاط شکست برگزار شده تا به فاز افتتاحیه پروژه برسیم، اما با توجه به عدم استقبال شهرستان از آن، موضوع حل نشده باقی مانده است. تصمیم بگیرید. اکنون با توجه به تغییر مدیریت راه آهن، باید مکاتباتی برای راه اندازی این پروژه انجام شود.

مدیرعامل راه آهن جنوب در خصوص عبور راه آهن از داخل شهر گفت: در واقع شهر توسعه یافته و راه آهن را احاطه کرده است اما باید برای حل این مشکل دست به دست هم دهیم. عبور از راه آهن ضوابط و مقررات خاصی دارد که بر اساس آن آماده کمک به رفع گره های تقاطع ها هستیم.

درویش زاده در خصوص راه آهن نیز گفت: با درخواست مجوز در مناطقی که می تواند مشکلات ترافیکی را حل کند کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در مورد پل های موجود افزود: ما کار راه آهن را انجام می دهیم نه تعمیر و نگهداری پل. راه آهن تاکنون هیچ پل را حفظ نکرده است مگر اینکه پل راه آهن باشد.

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: مساحت قانونی خط ریلی 17 متر است، سپس 30 متر برای عبور از زیرساخت های شهرستان پیش بینی می شود. ما برای رفع مشکلات شهری از این 30 متر حفاظت می کنیم اما پیشنهاد داده ام که شهرداری مسئولیت این قسمت را بر عهده بگیرد.

درویش زاده گفت: با توجه به نوع خاک اهواز و رعایت نکردن ضوابط دیوار کشی، بخشی از دیوار راه آهن فرسوده و فرسوده شده، بخشی از آن نوسازی شده و این کار ادامه دارد.به سمت بالا ادامه خواهد داشت.

وی گفت: مجوزهایی برای ساخت گذرگاه های سپنتا صادر شده است که نقشه های آن باید برای تایید به خط راه آهن ارائه شود.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: ما توانستیم از قابلیت خطوط با محدودیت حریم خصوصی استفاده کنیم تا فقط قطارهای مسافربری در اهواز تردد کنند.

درویش زاده تصریح می کند: بزرگترین مشکل راه آهن خوزستان برخورد خودروهای ریلی با عابران پیاده و خودروهای جاده ای است و برای جلوگیری از این حوادث می توان در شهرها دیوار کشی کرد یا شرایط حفاظتی دیگری ایجاد کرد.

وی در خصوص بدهی راه آهن به شهر اهواز نیز گفت: تا سال 94 تا 93 عوارض شهرداری را پرداخت می کردیم اما پس از آن بین شهرداری و راه آهن ذیربط برای اخذ عوارض اختلاف ایجاد شد. برای تردد معابر و اراضی مورد نیاز شهرداری مانند ساحل غربی، بخش زیادی از زمین راه آهن در اختیار شهرداری قرار گرفته و یک سری اقدامات از سوی شهرداری به نفع شهرداری انجام شده است. هنوز بالای زمین

مدیر کل راه آهن جنوب با بیان اینکه در چارچوب قوانین و مقررات آماده پرداخت عوارض شهری هستیم، گفت: با 22 میلیارد تومان دپو تعمیری در اهواز ساخته ایم اما شهر حدود 60 میلیارد درخواست کرده است. و جریمه ما می گوییم آن را نابود کنید، پس اگر می خواهیم همدیگر را درک کنیم و با هم تعامل داشته باشیم، باید حقوق همدیگر را رعایت کنیم و مشکلات را حل کنیم و اگر نه، قانوناً می توانیم بگوییم نه، خودروها اجازه عبور از راه آهن را ندارند، اما ما نمی کنیم. این را نمی خواهم برگردیم و برگردیم.

وی افزود: حل همه مشکلات امکان پذیر نیست اما مالیات های غیرقانونی از ما گرفته می شود. ما طبق قانون حاضر به پرداخت عوارض هستیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.